De onderscheidende werkwijze maakt van Scansense een fundamentele en laagdrempelige schakel, die in de zorgketen van de empowermentbranche velerlei mensen aansluiting biedt. Scansense maakt de zorgcirkel sluitend door met speciaal geselecteerde samenwerkingspartners en sympathisanten gezamenlijk een ontwikkelavontuur aan te bieden. De diensten van Scansense kunnen zowel door particulieren als door zorgverleners en bedrijven worden afgenomen.
Vanwege de voortdurende interactie met de cliënt -gebaseerd op best practice en evidence-based methodieken- is elk vraagstuk aan te pakken, anders dan bij standaard zorgprogramma’s. Hoewel menigeen het oplossen van het gevolg essentieel acht, voorziet Scansense met het aanpakken van de oorzaak in meer wezenlijke leerbehoeften. De toepassingswaarde van Scansense is onbegrensd en niet situatiegebonden. Het leerconcept is namelijk flexibel inzetbaar: voor alle niveaus, met of zonder spanningsklachten, privé of op het werk. Scansense biedt écht maatwerk!
Aanleiding
Ieder mens raakt wel eens in een avontuur verzeild waar de afloop niet zeker van is. De een wordt dan juist uitgedaagd (spannend) en de ander voelt zich dan helaas overvraagd (spanning). Spanning kan soms afbreuk doen aan de mate waarin je van het leven (privé/werk) kan genieten. Overmatige vrees voor afwijzing, falen, onmacht, controleverlies, of prestatiedrang, geeft hier vaak aanleiding toe.
Het leven speelt zich voor een belangrijk deel tussen de oren af.
Life-events
- Relatie- of scheidingsprobleem
- Ongewenste zwangerschap
- Opvoedingsprobleem
- Scholings- of loopbaanvraagstuk
- Ziekte- of schoolverzuim
- Ingrijpend ziektebeeld
- Verslavingsprobleem
- (Huiselijk) geweld
- (Seksueel) misbruik
- Burenruzie
- Angst en/of agressie
- Traumatische ervaring
- Stress en/of depressie
Business-events
- (Arbeids)conflict of functioneringsprobleem
- Reorganisatie of ontslag
- Arbeidsongeschiktheid en re-integratie
- Selectie- of scholingsvraagstuk
- Frequent verzuim
- Lastige klanten of collega’s
- Samenwerkings- of loyaliteitsprobleem
- Klantvriendelijk en klantgerichtheid
- Klachtenafhandeling
- Pesterij of (seksuele) intimidatie
- Spannende presentatie of sollicitatie
- Bedrijfs- risico of ongeval
- Werkstress of burnout
Uitgangspunt
Om goed op het actuele vaardigheidsniveau aan te kunnen sluiten start elk zorgtraject standaard met een intake, en om de dienstverlening zo nodig te kunnen optimaliseren eindigt elk zorgtraject standaard met een evaluatie. De intake volgt na de aanmelding (zonder wachttijd), of desgewenst is tijdens een vrijblijvend oriënterend gesprek (na ongeveer 30 minuten) al om te schakelen naar de intake, zodat snel te starten is met het zorgtraject.