Scansense op Duits-Nederlandse Handelsdag in Duitsland

Scansense heeft op 13 april 2016 deelgenomen aan de Duits-Nederlandse Handelsdag te Papenburg (Duitsland). De B2B Matchmaking is bedoeld voor Duitse en Nederlandse ondernemingen die op zoek zijn naar agenten, distributeurs, toeleveranciers of samenwerkingspartners in Duitsland of Nederland. Andere activiteiten zijn een conferentieprogramma met workshops over Duits-Nederlandse samenwerking en een informatiemarkt. “Support Office” bieden de Kamers van Koophandel en/of de IHK kantoren die de bedrijven ondersteunen bij het verrichten van international business.

Deelnemergegevens Scansense

Workshop: Zakendoen in Duitsland en Nederland: “Das Gleiche in Grün”?
Nederland en Duitsland lijken erg op elkaar. Toch blijken er, als je grensoverschrijdend zaken doet, veel verschillen te zijn. Of het nu gaat om het oprichten van een onderneming, het sluiten van contracten of de omgang met werknemers. In deze presentatie wordt u bijgepraat over de belangrijkste verschillen en valkuilen en ontvangt u nuttige tips en trucs. Sprekers: Alexander Sanio, advocaat, Heisterborg International Rechtsanwaltsgesellschaft mbH, Herbert Heidkamp, notarieel juridisch-medewerker en Dr. Arjen Westerdijk, advocaat, beiden KienhuisHoving Advocaten en Notarissen.

Workshop; Marketingcommunicatie in Duitsland en Nederland – hoe komt uw boodschap over?
“Der Wurm muss dem Fisch schmecken, nicht dem Angler” – dit geldt ook voor uw marketingcommunicatie: die moet uw potentiële klant/consument aanspreken. Het is daarbij van essentieel belang of uw klanten in Duitsland of in Nederland gevestigd zijn. Duitsers en Nederlandse verschillen bijvoorbeeld in de manier van werken, ze hebben een andere smaak, voor hen zijn verschillende dingen belangrijk en zij gebruiken media anders als zij op zoek zijn naar informatie. In deze presentaties zullen wij daarom in het kort de cultuurverschillen tussen Duitsers en Nederlanders behandelen en vervolgens aan de hand van praktijkvoorbeelden de vraag bespreken wat dit voor de marketingcommunicatie in het desbetreffende land betekent. Verder gaan wij aan de hand van praktijkvoorbeelden in op de vraag welke argumenten voor uw product spreken, hoe u op geloofwaardige en overtuigende wijze uw product kunt presenteren en hoe u omgaat met het design in beeld en kleur en de selectie van media. Spreker: Heike Hartmann heeft marketing gestudeerd en is jarenlang werkzaam geweest in diverse marketing en sales functies in Duitsland en Nederland. Tegenwoordig is zij directeur van optImagine GmbH Unternehmensberatung.