Afschuw versus Loslaten Achterdocht versus Vertrouwen Bedreigingen versus Ontwikkeling Afhankelijk versus Vrijheid Bedenkingen versus Reflectie Afgunst versus Waardering Barsten versus Herstel Gemis versus Geluk Misverstanden versus Opluchting Futloos versus Drijfveer Skiskills

advisering

Advisering

bemiddeling

Bemiddeling

coaching

Coaching

training

Training

  • PERSOONLIJKE EN ORGANISATIE ONTWIKKELING
  • OPTIMALISATIE
    REVITALISATIE
    RE-INTEGRATIE
    LOOPBAANORIËNTATIE

Klanttevredenheidspeil

Scansense wil graag leren van de geboden diensten, zodat deze geoptimaliseerd kunnen worden. Daarom worden de cliënten verzocht hun ervaringen met de consultant(s) en met hun zorgtraject in het bijzonder op het evaluatieformulier weer te geven. Met gemiddeld een 8½ waarderen zij het ‘scannen’ van de ‘sense’. En zij geven hun ervaringen weer met een persoonlijke noot die voor zich spreekt.

Omdat hun waardeoordeel anderen kan enthousiastmeren ook aan hun persoonlijke ontwikkeling te gaan werken, wordt klanten toestemming gevraagd hun ervaringen anoniem met geïnteresseerden te mogen delen. Van deze stimulerende werking maakt Scansense graag gebruik.

Klantwaardering

Ik ben dankbaar dat ik …

“Korte, maar krachtige uitleg door goed te kunnen aanvoelen wat de cliënt wil. Met beide benen op de grond. Ik ben dankbaar dat ik je als coach heb mogen meemaken”.

Ondersteuning zeer persoonlijk …

“Ik kan zeggen dat de aandacht en ondersteuning zeer persoonlijk is en uitstekend aansluit op de individuele behoeften. Het woord maatwerk is een passende en geoorloofde benoeming van de dienstverlening”

Manier die meer te weeg heeft gebracht …

“Ik vond het een prettige manier en ook een manier die meer te weeg heeft gebracht dan maanden ‘praatsessies’. Natuurlijk moet je het wel zelf doen, maar met de handvatten en materialen die je krijgt gaat het een stuk beter”.

Op mijn persoon toegespitste wijze …

“Ik heb met bijzonder veel plezier het traject gedaan. Het heeft het onderbewuste gevoel versterkt en veranderd, waardoor ik positiever kan functioneren. Het traject is door de consultant op een aparte, indringende, en op een op mijn persoon toegespitste wijze uitgevoerd”.

Door mij inzicht te geven …

“Door mij inzicht te geven in mijn denkpatronen kan ik met zelfvertrouwen en in vrijheid de toekomst tegemoet zien. Leren loslaten is niet makkelijk, maar nu ik dat kan voel ik me een stuk beter”.

In belangrijke mate geholpen …

“Het leertraject heeft mij in belangrijke mate geholpen weer op het goede spoor te komen. Regelmatig werd mij de spiegel van mijn gedrag voorgehouden. De consultant weet op respectvolle manier de vinger op de zere pols te leggen en weet dit te onderbouwen door een gedegen kennis van zaken. Dit wekt vertrouwen en helpt mee in het herstel. Bedankt voor de goede en professionele ondersteuning, waarbij je als persoon centraal staat”.

Zeer nuttig voor mij geweest …

“De consultant is iemand die goed luistert en daarna zijn bevindingen aangeeft. Tevens ben ik door de consults bewuster met ‘lastige situaties’ om leren gaan, waardoor ik nu meer manieren heb hoe ik die aan moet pakken. Tijdens de consults zijn persoonlijke eigenschappen aan het licht gekomen en besproken. Dit vond ik fijn om te behandelen. Ik heb het gevoel dat de consults wel degelijk van positieve invloed zijn op mijn zelfbeeld, motivatie, en inlevingsvermogen in anderen. Al met al zijn deze consults zeer nuttig voor mij geweest”.

Zeer praktische sessies …

“Zeer praktische sessies met veel interactie. Wat duidelijk is, is dat de werkwijze altijd ingrijpt op actuele gedragsaspecten, altijd volgt op wat men inbrengt. Dit getuigt van een hoge mate van flexibiliteit en expertise. Prima maatwerk en persoonlijke sturing”.

Als zeer prettig ervaren …

“Met behulp van de consults ben ik tot inzichten gekomen waar ik me niet bewust van was. Het was/is confronterend, maar het brengt me wel verder. Ik ben een stuk rustiger geworden. De manier waarop ik benaderd/getraind ben, heb ik als zeer prettig ervaren. Het was een veilige omgeving waarin ik (met hulp) vrijuit kon praten”.

Nog nooit zoveel gedaan …

“In het begin dacht ik gaat dit wel lukken; ben al bij meerdere hulporganisaties geweest, maar die brachten nooit het gewenste resultaat. Nu heb ik echt het gevoel dat ik iets geleerd heb. Het prettige van deze aanpak was ook dat je niet alleen maar zat te praten, maar ook praktische opdrachten ging doen. Ik heb nog nooit zoveel gedaan om uit te zoeken wat ik nu echt wil qua werk en Scansense heeft mij hier zeker bij geholpen”.

Challengecard

Ter stimulering van het leerproces heeft Scansense een ‘Challengecard’ ontwikkeld waarmee cliënten zichzelf kunnen uitdagen, of eventueel anderen kunnen enthousiasmeren, om aan hun vaardigheden te gaan werken. Dit leermiddel wordt tijdens het zorgtraject van de cliënten ingezet en is voor een ieder te verkrijgen bij Scansense, of bij de samenwerkingspartners en sympathisanten die hiervoor een display ter beschikking hebben.

Home   Back   Forward   Top